De beste SEO? Goede content

SEO versus content

Is het slim om te investeren in SEO-optimalisatie van je site. Het korte antwoord: ja.

Tijd om even verder te lezen? We leggen je graag uit waarom het SEO-optimaliseren van je website enorm waardevol is – en op welke manier je dat in 2020 het beste doet.

Grote én kleine bedrijven: voor beide kan een plaatsje hoger of lager in de Google zoekresultaten (ook wel de SERP – Search Engine Results Page – genoemd) de doorslag geven bij de keuze van de zoeker. Een simpele klik op de link van je concurrent die boven jou rankt… De kans is groot dat de aankoop vervolgens bij hen gebeurt.

SEO-experts bijten zich al jaren vast in het algoritme van onze favoriete zoekmachine – en de updates. Hoe zet je de zoekresultaten naar jouw hand? Google heeft eigenlijk niet graag dat we weten hoe. Waarom niet? Het is een service voor de zoeker, en wil bijgevolg het beste resultaat voor hén geven. Daarom probeert het bedrijf steevast slimmer te blijven dan enkele ‘trucjes’ om hoger te ranken. De theorieën en speculaties (want het is géen exacte wetenschap) van Search Engine Optimization evolueren mee.

Dus, hoe zien we SEO anno 2020?

Het klassieke beeld van SEO – zo veel mogelijk keywords zo vaak mogelijk gebruiken – gaat al even niet meer mee. Google wil vooral dat je voor je lezer schrijft, en niet voor hun algoritme. Er is dus één strategie die altijd stand blijft houden: interessante, kwaliteitsvolle content aanbieden. Een fijn geschreven website, scherpe blogberichten en up-to-date informatie.

De basiselementen die je website een quality check geven blijven gelden: geïndexeerd, een logisch gestructureerd siteplan en gebruik van metadata. Ook zijn keywords nog relevant: je potentiële klanten zijn nu eenmaal op zoek naar iets specifieks. Maar het is het totaalpakketje dat moet kloppen. De enige manier om die zoekwoorden slim te gebruiken is door ze strategisch in je kwaliteitsvolle content te plaatsen. Die content moet dan weer relevant zijn voor je lezers, en geschreven voor hén. Google wil dat ze het antwoord vinden op hun vraag, that’s it.

Dus, wat onthoud je? Engageer je lezers. Bied hen iets waardevols. Zet het gevoel dat jij met je onderneming wil geven om in tekst. Hulp nodig? KDV Language & More brengt dat verhaal. Met ervaren schrijvershanden, én een SEO-blik.

Geef een reactie

Hoe pakt jouw bedrijf vertalingen aan?
Kan het beter en efficiënter?

In dit e-book geven we alle tips hieromtrent.

Download E-book 

css.php