Het verhaal achter je bedrijf

KDV - Language & More

Je producten of diensten verkopen, meerwaarde creëren voor je klanten – daar draait het om. Dat je je zaak met hart en ziel uitbaat, dat zou je ook graag meegeven, toch? Daarvoor leent zich de ‘over ons’ pagina op je site. Heb je die al? Of vind je het moeilijk om er één te schrijven? Met deze template geven we je alvast een voorzetje.

2 dingen zijn belangrijk om op te nemen in je ‘over ons’ pagina:

  • Wie je bent
  • Welk probleem je gaat oplossen met jouw product of service

Wie je bent & wat je doet

Door je verhaal te vertellen en inkijk te bieden in het reilen en zeilen achter je onderneming, bouw je vertrouwen op. Het maakt dat (potentiële) klanten voor jou kiezen en niet voor je concurrent. Als ze zich kunnen identificeren met bepaalde waarden of verhalen, zullen ze zich meer emotioneel betrokken voelen. Een ‘over ons’ geeft online shoppers inzicht in je merk en de mensen erachter. Schrijf bijvoorbeeld over:

  • Waarom je met je bedrijf bent begonnen
  • Wat jou en je service of product uniek maakt
  • Bepaalde waarden en overtuigingen van je brand
  • Wat jou anders maakt dan je concullega’s

Voordelen van een ‘over ons’ webpagina

  • Populair bij nieuwe bezoekers

De ‘over ons’ pagina is één van de meest bezochte pagina’s op een website. Mensen zijn van nature nieuwsgierig, en niet alleen naar het aanbod. Ze willen weten met wie ze te maken hebben, van wie ze potentieel kopen.

  • Jouw uniek kantje in beeld

Niemand anders heeft een bedrijf zoals dat van jou. Je ‘over ons’ is een geweldige plek om jouw extra (s)mile in de verf te zetten.

Nu je weet wat voor effect een goede pagina ‘over ons’ kan hebben, lees dan verder om te zien wat je in die van jou moet opnemen.

Hoe schrijf je een ‘over ons’

Deze pagina kan bestaan uit alles wat jij het belangrijkst vindt voor je merk, zoals:

  • Tegen wie heb je het?

Inzicht in je klanten is van groot belang. Je kan je het beste toespitsen en optimaal beïnvloeden als je je doelgroep kent en begrijpt. Communiceer in de taal van je cliënteel, beantwoord hun noden.

  • Wat is je ‘unique selling point’?

Bepaal welke specifieke eigenschap jouw bedrijf onderscheidt van de concurrentie, wat jou en je bedrijf zo anders maakt.

Heb je bijvoorbeeld supersnelle service? Zet dat dan maar eens goed in the picture, en vertel ook hoe dat komt en waarom dat zo belangrijk voor je bedrijf is.

Bepalen wat ‘dat’ juist is, is mogelijks een uitdaging. ‘The big why’ – waarom ben je je bedrijf gestart – is al een goed begin bij het beantwoorden van deze vraag.

Laat de gezichten van je bedrijf zien

Het menselijk oog wordt van nature aangetrokken door gezichten. Door je hele team in de kijker te zetten, geef je letterlijk een gezicht aan je bedrijf. Daarbij speel je ook weer in op de natuurlijke nieuwsgierigheid van de mens. Feiten alleen zijn niet overtuigend, we willen een verhaal horen. Mensen kopen van mensen.

Nu jij. Hulp nodig bij het schrijven van een ‘over ons’ webpagina? Call us!

Geef een antwoord

Hoe pakt jouw bedrijf vertalingen aan?
Kan het beter en efficiënter?

In dit e-book geven we alle tips hieromtrent.

Download E-book 

css.php