Is contentmarketing al deel van jouw B2B marketingstrategie?

Content marketing

Iedere ondernemer heeft zich al aan marketing gewaagd. Of je nu een klein bedrijfje, KMO, freelancer of grote speler bent. Zeker nu vrijwel alle beurzen en congressen niet zijn doorgegaan afgelopen jaar, is digitale marketing meer dan ooit belangrijk. Vooral contentmarketing is hot. We leggen je uit waarom jouw bedrijf een serieuze ROI heeft bij deze aanpak – ook B2B bedrijven. Meer weten over deze marketingtechniek en hoe die een win-win betekent voor jou én voor je klanten?

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is een aanpak waarbij je waardevolle content creëert en verspreidt naar je doelpubliek. Zo’n stukje communicatie is géén advertentie, en zou zo ook niet mogen aanvoelen. Regel één: de materie moet leerzaam, inspirerend of boeiend zijn voor de lezer. In plaats van je product of dienst te pitchen, verschaf je je (potentiële) klanten van een blogbericht, foto of video, post op sociale media, referentiecase… die iets anders biedt dan je gebruikelijke salespitch. Leef je eens in: wat heeft jouw bedrijf nog te bieden?

Hoe helpt contentmarketing mijn B2B-onderneming dan?

Zo’n content kan waardevol zijn, op een andere manier dan ‘directe’ verkoop. Daarvoor zouden we een heleboel redenen voor kunnen opsommen, maar Content Marketeers zijnde, weten we dat de mens een bijzonder korte aandachtspanne heeft… Bij deze houden we het dus bij drie:

Leads, leads, leads

Ooit al een advertentie van een marketingbedrijf gezien? Door gebruik van advertenties beloven ze je leads – potentiële klanten – te verhogen. Maar om leads te genereren, hoef je niet meteen te investeren in advertentieruimte. Ook door regelmatig nieuwe, relevante content te delen, vergroot je de kans dat nieuwe klanten – organisch – bij jou terechtkomen (en ook jouw product of service ontdekken). Stel nu dat er iemand toevallig even googelt hoe die [jouw product] moet onderhouden, en jij hebt daar toevallig een blogartikeltje over geschreven: voilà, die persoon is geholpen met jouw tips én heeft meteen kennisgemaakt met je business. Win-win!

SEO

… Nog zo’n buzz term in de online marketingwereld. Contentmarketing heeft een positieve invloed op je SEO ranking. Search engines zoals Google zien namelijk graag nieuwe, relevante, geïndexeerde content. Hoe hoger je rankt, hoe groter de kans dat zoekers op je linkje klikken.

Thought leadership

Jij kent je eigen branche het beste. Wat kunnen klanten van jouw of medewerkers leren? Schrijf er eens iets over. Zo straal je – als echte specialist – zelfvertrouwen en kennis van zaken uit, en geef je bovendien impact aan het verhaal van je onderneming. Je schrijfsels zijn een verpersoonlijking van je bedrijf, een soort branding. Met jouw passende tone of voice en unieke stijl val je op!

“Allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen tijd…”

Dat jij het druk hebt met je corebusiness, snappen we maar al te goed. Maar hey… Coucou! Hier zijn wij. Onze B2B-service is contentmarketing. Misschien kunnen we je een handje (of toetsenbordtikje) helpen? Jij hoeft ons enkel van wat ruwe input te voorzien, en wij voorzien je van kant-en-klare, ready to post, sprankelende content.

Zin om eens te sparren, brainstormen, met ideetjes te gooien? Wij ook. Let’s make it happen!

 

Geef een reactie

Hoe pakt jouw bedrijf vertalingen aan?
Kan het beter en efficiënter?

In dit e-book geven we alle tips hieromtrent.

Download E-book 

css.php