Er zijn zo van die cases die je op het lijf geschreven staan. Toen de vraag voor websitecopy voor een groothandel in beautyproducten in onze mailbox belandde, legde copywriter Laura haar lippenstift meteen neer om in haar pen te kruipen. De vorige website van Lifoxy was sterk verouderd, moeilijk vindbaar via zoekmachines en voldeed niet meer aan de hedendaagse verwachtingen op het vlak van B2B-communicatie. Tijd voor een volledige make-over.
Al bij de eerste meeting konden we aan de slag met wireframes die Innomedio had voorbereid. Die stevige foundation was een grote meerwaarde: het gaf ons niet alleen een visueel kader, maar zorgde ervoor dat de juiste ideeën snel naar boven kwamen en de copy meteen de juiste lengte had.
Hoewel we voor deze case werkten met wireframes van de websitebouwer, kunnen we bij KDV – Language & More ook zelf wireframes maken.
Van consumentenblik naar B2B-aanpak
Waar veel mensen bij beautyproducten meteen denken aan flitsende consumentencommunicatie, vroeg deze case een heel andere insteek. Lifoxy richt zich immers uitsluitend op B2B-klanten: winkels die op zoek zijn naar een sterk merkenaanbod, advies en ondersteuning. Dat vroeg om een gerichte, informatieve benadering zonder hierbij de B2C-grootspraak te gebruiken. Hier waren niet de USP’s van een mascara of lipgloss belangrijk, wél het globale plaatje van de aangeboden merken en wat Lifoxy als groothandel te bieden heeft aan z’n klanten.
Daarom begonnen we met grondige research: we verdiepten ons in de verschillende merken in het gamma van Lifoxy, en vooral in de doelgroepen waarop die merken mikken. Wat zoekt een winkelier in een merk? Hoe kunnen zij hun klanten het best aanspreken? Welke meerwaarde biedt Lifoxy in dit proces?
Vanuit die inzichten schreven we teksten die niet zozeer de producten zelf centraal zetten, maar wel het verhaal erachter. Lifoxy positioneert zich immers als een adviseur die zijn klanten begeleidt in hun assortimentkeuze en winkelinrichting, en dat klinkt door in de teksten.
Een vlot proces, een tevreden klant
De samenwerking verliep vlot: na een intakegesprek bij de klant op locatie konden we snel schakelen. Daarna leverden we in één rechte lijn de volledige webcopy aan. Zonder aanpassingsrondes, want de klant was meteen tevreden met het resultaat.
Met deze nieuwe website is Lifoxy weer helemaal up-to-date en zijn ze makkelijker vindbaar online. Kan jouw websitecopy ook wel een update gebruiken? Let’s talk!