Duurzaamheid staat de laatste jaren bij veel bedrijven hoog op de agenda. Door de toenemende onrust over de klimaatopwarming probeert elke onderneming haar verantwoordelijkheid te nemen. Dat heeft ook Promat begrepen. Zij kwamen aankloppen bij KDV – Language & More om hun website te updaten met hun ClearChange-duurzaamheidsprogramma.

Promat is een bedrijf dat gespecialiseerd is in passieve brandbescherming en hoogwaardige isolatieoplossingen voor de bouw- en industriesector. Het bedrijf is onderdeel is van de Etex Group en wil met ClearChange een duidelijk pad volgen naar een meer circulair productportfolio en een lagere CO2-uitstoot. Dit doen ze onder andere door duurzaam te ontwerpen, energie te besparen en te recycleren.

Uiteraard moeten ze zo’n duurzame visie delen met de wereld. Hier kwamen onze diensten in the picture. De duurzaamheidspagina bestond al langer, maar was al een tijdje niet meer up-to-date. Met alle informatie die Promat aanreikte, konden we aan de slag gaan voor het bouwen van een vernieuwde webpagina.

Meer dan alleen een webpagina

Begin 2025 startten we het Promat-project op. Naast het optimaliseren en updaten van de duurzaamheidspagina, finetuneden we de pagina taalkundig zodat deze weer las als een trein (op stroom uiteraard). Parallel werden er video’s aangeleverd die we mochten ondertitelen en tot slot maakten we nog een heleboel social content gebaseerd op de nieuwe duurzaamheidspagina. Daarmee konden we de LinkedIn-pagina maar liefst voor een jaar van inhoud voorzien.

Daarbij zorgden we ervoor dat de pagina makkelijk gevonden kan worden op Google door alles SEO-proof te maken. En als kers op de taart schreven we niet alleen in het Nederlands, maar vertaalden we ook naar het Frans.

Met deze duurzaamheidsrapportage wil Promat klaar zijn voor de toekomst. De CSRD-regelgeving (de EU-regels voor duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid) zijn momenteel nog niet van toepassing voor onder andere niet-beursgenoteerde bedrijven zoals Promat. Echter kan de wetgeving snel veranderen. Door nu al dit soort projecten te ondernemen, is Promat klaar voor de toekomst.

Niet de eerste samenwerking

De samenwerking met Promat loopt al een tijdje. We leverden de afgelopen jaren al content aan voor hun website, mailings en social media. In de toekomst hopen we hen te blijven inspireren met ons communicatieadvies. Want een duurzaam verhaal sterk brengen, vereist natuurlijk goeie communicatie skills.

Dankzij deze mooie mix heeft Promat nu een vernieuwde duurzaamheidspagina. Heb jij ook hulp nodig bij jouw webcopy of het schrijven van jouw duurzaamheidsverslagen? Let’s talk!